söndag 21 juni 2009

Morgonmys

Solen har än en gång återvänt till Vimmerby. Jag och Thomas har just varit på en skön morgonpromenad och jag har hunnit med frukost med mina fina sambos.

Tre jobbdagar kvar till nästa ledighet. Känns fullt överkomligt. Igår hade jag så fina barn i Borgen att jag aldrig ville gå hem. Så är det ofta. Ska spara på rösten när jag kan nu, för 6 timmars utomhusteater om dagen blir rätt tärande, hur mycket man än värmer upp sina stämband.

En fråga jag klurat lite på... Om man känner sig halv utan en person, till exempel en lillasyster som bor långt bort, och så kommer det in ännu en person i ens liv som man också känner sig halv utan.... Finns man inte då?

2 kommentarer:

  1. filosofiskt värre!
    bläääää jag vill inte vara med nu. vill ha sittdemonstration på min balkong tills jag får träffa dig, har gåt alldeles för länge nu, känns inte OK.

    SvaraRadera
  2. En matematiker skulle säga att gu va lätt: hälften av en halv är en fjärdedel - eller i det här fallet en kvarts människa. Men den kärlek som finns mellan dig och din (visserligen just nu avlägsna) lillasyster minskar ju inte med avståndet och den kan aldrig förminska dig. Kärleken är helande och även om saknaden är svår och det känns som om någonting fattas så vet du att den finns där.
    Att hon (och han)finns gör att du finns ännu mer. Du finns både där du är och överallt där det finns någon som älskar dig. Här till exempel!
    Kram!
    Ma

    SvaraRadera