fredag 26 juni 2009

Han är borta...


Min största och första idol, det känns så bisarrt att han kunde dö.

Någonstans känns han ju inte längre som en människa. Och ändå så är jag så ledsen. Fick reda på det igår kväll och har hunnit tro att det inte är sant ett flertal gånger... För vem skulle komma undan med ett sådant här pr-trick om inte Michael... Han gör en "Angel" på riktigt och återuppstår lagom till konserterna om en vecka... Men nu har jag börjat fatta att han kanske faktiskt ÄR borta.

Stackars Michael. Han har inte haft det lätt i livet men åh vad jag är glad att han fanns.

3 kommentarer:

  1. Det är så grymt och sorgligt när man tänker på hans öde. Jag minns den urgulliga lilla pojken som dök upp på scenen med sina bröder och sjöng så klockrent och musikaliskt och starkt. Så söt och så överjordiskt begåvad.
    Hans låtar, hans musikvideor och inte minst hans dans har tagit andan ur mig. Är det du som har lagt ut omröstningen längst upp till höger på sidan. Black or White är den bästa musikvideon någonsin alla kategorier. Den kom 1991 då Becka var tre år och ville gifta sig med Michael Jackson. Efter att ha sett den sista biten - den som de censurerade bort sen - blev hon tveksam eftersom hon inte tyckte om att han rev sönder sina kläder. Men vilken låt är bäst? Måste man välja?
    Cool Cat

    SvaraRadera
  2. Det var Thriller som öppnade mina ögon eller snarare alla mina sinnen! Sedan dess har han alltid varit den störste. Det finns ingen musik som bara går så direkt in! Starten på Another part of me, Earth song som bara växer och växer tills trycket nästan blir outhärdligt, Leave me alone med ett riff som inte går att värja sig emot. Jag fick aldrig se honom, hade bokat en tripp till London i sommar... Hans uppträdande med Billy Jean på Motowns jubileumstillställning ger i alla fall en liten uppfattning om hans otroliga storhet på scen, han hade allt!! Och se när du Josse dansar till hans låter det ger också en härlig upplevelse! När din kompisar sjöng Imse vimse spindel sjöng du Bad och skrattade åt han sjöng "fiis"! Bästa låten? Omöjligt tycker jag....
    Dorian Gray

    SvaraRadera
  3. Vem tusan är Dorian Gray? Vi känner ju tydligen varandra riktigt bra, men jag kan inte klura ut vem du är... Tack för ditt fina inlägg. Another part of me är verkligen gryyyym.

    SvaraRadera