fredag 10 september 2010

Oroligheter

Alltså, Bamse... Jag önskar att han eller Skalman ställde upp i valet. När jag läser om att Alliansen ligger bäst till och att SD växer för varje mätning blir jag bara så himla ledsen och uppgiven.

Men man få aldrig ge upp!

Se till att få arslet ur vagnen och gå och rösta! Och om ni tänker att Fp verkar vara ett smart parti med goda värderingar och ett starkt intresse för skolan så tycker jag att ni kan titta på deras valaffischer en gång till och tänka om...

Vad det gäller SD så gissar och hoppas jag att alla som läser den här bloggen är intelligenta och trevliga nog för att inte ens ha i åtanke att rösta på detta rasistiska idiot-parti. Men om ni nu ändå är lite sugna kan ni bara kolla deras valkampanj-reklamfilm och se vad ni tycker sen.

Vi hjälps väl åt va? Att försöka hålla kvar strävan om att göra Sverige till det jämställda, humana och öppna land som det en gång var på väg att bli!

4 kommentarer:

  1. Amen till det! Bra skrivet! Puss från Harriet

    SvaraRadera
  2. Jag blir också ledsen. Det är tur att man kan poströsta från Pitä! Det MÅSTE finnas mer rödgröna än blå i detta land!!

    SvaraRadera
  3. Men Bamse var ju kommunist, det vill man ju inte vara..

    SvaraRadera
  4. Till Anonym... Nej, man och man... jag varken vill vara eller är kommunist. Men däremot tror jag att om nån verkligen skulle få kommunismens grundidéer att verkligen funka i verkligheten så skulle det vara Bamse. Dessutom tycker jag att Bamses värderingar om stort och smått är oerhört bra och om du nu vill stoppa in de värderingarna i ett fack som du vill kalla kommunism så är det upp till dig.

    SvaraRadera