fredag 24 september 2010

Mölndal by morning


I morse var jag på promenad i ett nyvaket Mölndal där vi spenderat natten på Scandic. Vårt hotell i stan hade fullt eftersom det är bokmässa nu. Mölndal i sig var väldigt mysigt och fint men jag blev förbannad på Scandic. Jag beställde en ceasarsallad som enligt menyn kostade 98 kronor. Salladen var inte särskilt god med torr kyckling och nästan ingen dressing, men det hör egentligen hit. Jag mådde illa innan jag ätit upp och lämnade pengar till mina kollegor som satt kvar. När de sen kom upp till rummet hade de fått lägga ut 55 kronor till. Alltså kostade den torra salladen 153. Hade jag betalat själv hade jag givetvis sagt ifrån direkt men nu kunde jag ju inte det. Dessutom hade de fått betala 147kr för en flaska kolsyrat vatten. Det visade sig vara fel... Vattnet (som var servitrisens rekommendation) kostade "bara" 50kr... Rätt pinsamt tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar