måndag 20 september 2010

En sorgens premiärdag


Herregud vilken dag! Premiärdag med tre gig på en gång. Sverigedemokraterna är i riksdagen och himlen gråter (som vanligt) här i Götet. Jag grät faktiskt också en skvätt över det där igår. Det är så vidrigt och skrämmande att ett högerpolitiskt parti fått tjugo mandat i vårt land. Vad hände med solidariteten och förnuftet? Precis nu är vi färdiga med alla föreställningarna för idag. För att vara en ganska orepad premiär är jag mycket nöjd. Första föreställningen kändes väl inte 100% bra men sen blev det bättre och bättre. Oturligt nog är rösten sliten sedan tidigare och jag är orolig för att den inte kommer hålla dessa två veckor, men det är bara bita ihop och försöka kurera mig så gott det går. Nu ska jag sova och skämmas för Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar