söndag 2 augusti 2009

Förföljd av medeltiden

Nuuuuuuu har vi äntligen fått träffas min fina lilla Lilla och jag. Och hennes fina Keba förstås! Jag har sovit på en prinsessan på ärten säng i ett ytterst trevligt duschrum under natten och är härligt utvilad. Strax ska jag få följa med till ett annat Villa Villekulla än det vi har i Vimmerby och titta på Pippi och Kling och Klang. Ska bli mycket roligt och spännande.

Igår när jag hade kastat mina Loviskläder i tvätten och såg fram emot lite ledig tid i Visby med goda vänner och dekadens fick jag en smärre chock när jag på färjeterminalen plötsligt befann mig bland ca 20 finniga medeltidsklädda lajvare som skulle till medeltidsveckan (som börjar idag). Wtf liksom! Kan jag inte få slippa medeltiden bara för några dagar i sommar? Nu kommer jag gå runt bland massa andra galningar som låtsas att de inte vet vad kameror och bilar är. SUCK.

Ska bara prata om high tech saker medan jag är här så jag får ut det mesta möjliga moderna av denna ledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar