måndag 6 juni 2011

Vändningar, flyttlass och slutspurt


Det bästa som finns är att vända en skitdag till en suverän dag. Så var det igår. Jag var ju deppig och surig och tyckte synd om mig själv. Först tänkte jag stanna hemma och göra just det hela kvällen, men sen blev jag så arg på mig själv att jag tvingade mig upp ur soffan och gick till Flyt där världens snyggaste, coolaste och mest charmiga Marit underhöll med sin grymma sångröst. Där fick jag även träffa Fredrik och hans mamma och de var det trevligaste av sällskap man kan få. Sen fortsatte jag till älskade Anna Lidmans kompis Oscars innergård där det var knytis och fullt av oerhört fina och roliga människor. Där satt jag till timmen blev sen och skrattade och åt massa god mat. Det var helt enkelt inte synd om mig alls. Kl ett på natten kom sen en trött men glad kärlek med hela sitt flyttlass från Malmö. Vi stuvade in allt i lägenheten så gott vi kunde men nästan allt fick vara kvar i kassar och kartonger för tidigt i morse åkte Rob tillbaka till Malmö för att gå sina två sista skoldagar och själv sitter jag för sista gången innan sommarn på den kokheta ersättningsbussen. Strax åker vi till Härnösand och sen Sundsvall och sen är det SEMESTER! Jag kan inte fatta det riktigt. Jag kommer sakna mina kollegor. Men va härligt det kommer bli ändå! Heja semestern!

1 kommentar:

  1. Marit har nästan lovat att det blir fler kvällar på FLYT.
    Då ska jag med!

    SvaraRadera