måndag 30 augusti 2010

Min härliga morgon


Ni vet en sån där dag när precis allt går fel? Jo, en sån har jag idag. Vaknade och var fortfarande förkyld ändå in i märgen. Kom ändå upp i tid, hann göra matlåda och diska allt från igår. Men sen börjar det. När jag ska ner i tunnelbanan har mitt kort gått ut och jag får stressa upp i till pressbyrån där det så klart är kö. Hinner dock få remsan med tre minuter kvar till tubens avgång. Springer ner igen. Huvudet känns som 14 ton mannagrynsgröt. Tunnelbanan mot hagsätra står redan på perrongen och jag får kasta mig in. Väl inne förstår jag att nåt hänt. En tjej ställer sig upp från golvet. Allas blickar följer henne oroligt. Hon har tydligen svimmat och ambulansen väntar vid gullmars. Vid gullmars går tjejen av och får hjälp av en som tydligen är sjuksyster. All denna uppståndelse gör att jag inte reagerar på att vi efter gullmarsplan åker av fel håll. Inte förrän fem stationer senare fattar jag att jag är på fel tunnelbana och får byta. Nu är jag jättesen och ännu mer förkyld. Typiskt.

3 kommentarer:

  1. Men gumman! Snart är du bättre ska du se, och tänk så bra du kommer må då! Kram!

    SvaraRadera
  2. Förlåt, men....haha! Åååh jag vet precis sådana dagar..! Typ som när jag åkte hela vägen till Ropsten innan jag insåg att det var fel t-bana, för att sedan komma hem mitt i natten och låsa mig ute pga katt i trappuppgången och då få bli hemkörd till mamma och pappa utan varken skor eller mobil. Hopp hurra.
    Hoppas resten av dagen blir bättre och krya!

    SvaraRadera
  3. Ha ha ja det var väl höjden av otur!
    Jag älskar kassorna på coop där man går förbi meterlånga köer och bara drar kort och betalar och går ut! Det är så skönt!
    Always look on the bright side of life.....B

    SvaraRadera