fredag 27 augusti 2010

Lite av varje


Jag är lite sur och lite nervös (och lite blek och osminkad som ni själva kan se). Sur för att personalen på stället vi ska spela på verkar tycka att de är förmer än oss för att de är serveringspersonal på ett fancy schmancy ställe. Vi är ju bara simpla gycklare... Lite nervös för att vi börjar få ont om tid att göra soundcheck och fixa till oss innan giget. Men. Det ordnar sig ju alltid. Jag har förresten en fråga till alla er som läser denna blogg: Varför regnar det ALLTID i Göteborg?

1 kommentar:

  1. Din fraga var sakert retorisk, men det finns ett vetenskapligt svar och darfor maste jag komma dragandes med det: Vastkuster. Sana ar di (pa vara breddgrader). Den dominerande vindriktningen haromkring ar fran vaster, sa vindarna kan dra med sig vattenanga fran hela Nordatlanten & Nordsjon. Och sen dumpa den over Goteborg i form av regn. Utom just den dar dagen du skådade bebis dar - det var val lyckat?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Westerlies
    http://en.wikipedia.org/wiki/Rain_shadow

    Det har fenomenet har jag upplevt pa nara hall eftersom jag lyckats valja den ena blota vastkustorten efter den andra (Goteborg, Bangor, Galway)...

    Och darmed avslutas dagens meteorologiruta. Kram fran your friendly neighbourhood science geek

    SvaraRadera