onsdag 17 december 2008

Inspiration


Idag kom inspirationen från ingenstans och slog ner som en blixt. Nu har jag skrivit en låttext till en redan existerande melodi. Det ska bli en julklapp. Om jag lyckas spela in den så lägger jag upp den här. Vet inte varför det blivit så roligt att skriva texter helt plötsligt. För nån vecka sen översatte jag en dansk sång, som är en av mina favoritlåtar, till svenska. Får se om jag gör nåt av den. Är bara glad att jag har inspiration till nåt konstnärligt över huvud taget just nu. I och med förkylningen kan jag ju inte träna, det kanske är därför... Energin måste få utlopp på nåt sätt.


I övrigt har jag bakat spenatpaj idag... och köpt glödlampor! Nu ska det åter bli ljus i min lilla lägenhet. Imorgon måste jag vara frisk för då är det starten på min sexdagarsmastodontvecka. Jobbar då minst nio timmar om dagen. Även söndag. Risken finns att jag känner mig som råttan på bilden efter bara en dag. Alltså; död.

1 kommentar: