onsdag 22 juli 2009

Ursäkta dröjsmålet

Bloggtorka.

Här är lite av vad som snurrat i min skalle:
  • Jag har varit arg som ett bi. Det är en person som valt att förstöra så mycket som har varit bra och fint och för några dagar sedan tog mitt tålamod helt slut. Jag har varit arg som jag sällan varit förr. Nu börjar det klinga av men det kommer inte lägga sig helt förrän om 13 utspridda arbetsdagar.
  • Ett överraskningsbesök en sen kväll gjorde att jag vände från att se rött av ilska till rött av kärlek istället.
  • Ibland efter regnet doftar det magiskt strax utanför vår lägenhet. Det är som att massor av minnen från barndomens Italien kastar mig tillbaka sjutton år i tiden och jag önskar att ja kunde stanna där. Tyvärr är det över på bara några sekunder.
  • Igår fick jag njuta en fantastisk konsert med Erika Svensson i Västervik. En sådan inspirerande kvinna och visförfattare att man blir alldeles matt.
  • Rösten kom tillbaka men blev sliten igen efter sex arbetsdagar. Nu känns det iallafall som att den vill vara med och leka igen.
  • Nu ska det grillas i goda vänners lag. Imorgon är det jobb igen efter bara en dags ledighet men det ska nog bli skoj faktiskt!
Ja, nu ska jag försöka uppdatera mig lite oftare igen. Den här veckans motto är: Fuck all the haters!

1 kommentar:

  1. Hej Josse!
    Du, den person som försöker ta ner dig är person som har väldigt dålig självkänsla,är mycket olycklig och saknar all det du har. Ända sättet för den personen att "må bättre" är att försöka att få dig att må lika dåligt som hon/han själv. Hon vågar inte se sitt eget inre och ta tag i det vilket är det hon måste göra för att må bra!
    Låt dig inte påverkas (vilket inte alltid är så lätt) utan stand tall and strong!!
    DaddyO

    SvaraRadera