onsdag 28 november 2012

Jag bjuder

Här bjuder jag på en morgontrött skelögd jävel som först inte ens fick på sig halsduken eftersom det var SOL i morse! Herregud vad det är brist på D-vitamin i kroppen nu. Det är som att varenda cell i min kropp öppnas och vill bunkra när en ynka stråle letar sig fram i det annars så kompakta molntäcket.

Idag la vi lite skiss för andra akt och diskuterade lite olika lösningar på oklarheter i manus. Känns som att jag jobbar med ett jättefint gäng och det är högt i tak nog för alla att uttrycka sina åsikter. Skönt!

På kvällen tog jag och Rob bussen till Drumsö och mötte ett helt gäng från Kristina-ensemblen hos Emil och Oskar. Där var det nämligen invigning av Lindas smörgåsgrill. Alla pålägg man någonsin kunnat önska sig fanns att tillgå och jag tog med chokladtårta och vispgrädde som jag av någon anledning nästan bara åt av själv (väljer att tro att alla andra var så mätta redan...). Emil och Oskar bor så jäkla fint och har BASTU i lägenheten! Förstå lyxen! Det är ju det bästa som finns att bada bastu och därför känns det som att jag kommit till rätt land ändå. Här bastas det faktiskt varje dag! På affären kan man köpa frysta bastukvastar av björkris!

Nu ska jag sova. Egentligen skulle jag gjort det för två timmar sedan men jag har vänt på dygnet av någon anledning och kan liksom inte somna! Frustrerande och opraktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar