söndag 25 november 2012

En lite försvunnen helg


Idag är det söndag och det betyder att det mesta är stängt i Helsingfors, men nu har vi börjat lära oss vilka caféer som håller öppet i några timmar även på vilodagen. Hann med en lunch med kära Josefin Johansson och Emma Knyckare innan de for tillbaka till Svedala och det var väldigt fint. Alltid så härligt med besök. 

Var inte på gå-ut-humör igår kväll och då var det som att jag missade hela helgen. Det är så svårt att hålla energin och peppen uppe själv hemma när Rob spelar. De är ju färdiga runt elva och färdigbastade typ 23.30. Då var jag så trött att jag inte orkade hänga på ut men istället hade jag en rätt deppad kväll ensam. Så här i efterhand skulle jag ju ha grävt fram peppen någonstans inifrån för att slippa den här ångestkänslan av att inte ha gjort någonting alls den här helgen. Robert kom hem kl 5 tror jag. Inte ens ett besök på gymmet fick bort känslan av att ha varit tråkig och ensam alldeles för många timmar (dagar och kvällar).

Nu har jag blivit bjuden på fantastiskt god fisksoppa med saffran och lyckade också hitta ett bröd med både salt och oliver på ett bageri! Det är mycket ovanligt här kan jag berätta! Skulle varit med på crap-listan igår :) Det känns helt märkligt att tänka att vi har ca 7 surdegsbagerier på gångavstånd från lägenheten hemma och här har vi inte lyckats hitta ett enda bageri med bra och salt bröd... Tills nu alltså! Soppkocken har somnat nu efter den hårda natten så själv ska jag läsa manus och frossa i chokladkaka.


Fina Josie och Emma.

Roligt namn i en trappuppgång (nr. 9 )

Ett till roligt namn. Passande i Finland.

2 kommentarer:

  1. Oh Josse!!! Finland ganska lika än Västerås!!!��❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja, det kan jag tänka mig! Puss till dig!

      Radera