torsdag 29 november 2012

Idel hyllningar

Ikväll var jag och såg Ångrarna på Svenska Teatern här i Helsingfors och jag säger bara; om ni har möjlighet; GÅOCH SE DEN! Fucking fabulous! Ångrarna är ju en sjuhelsikes dokumentär som gör sig alldeles strålande bra på teaterscenen. Särskilt med dessa fantastiskt fina skådespelare. Rabbe Smedlund och Sue Lemström gör så oerhört fina porträtt av dessa två människors livsöden.

Om ni redan varit och sett Kristina tycker jag definitivt att ni bör komma hit  en gång till för denna. Men  om ni känner er fattiga kan ni vänta till efter 23 januari då vi har premiär på Chaplin. Då kan ni kanske se båda samtidigt.

Nyss såg jag och Rob senaste avsnittet av Historieätarna på SVT-play. Fy fan vilket roligt, intressant och bra program det är. Erik Haag och Lotta Lundgren ftw! Om det är något jag vill göra innan jag dör är det ett sådant roligt program! Eller förresten... om jag slipper äta lungmousse, fårskallesoppa och kornvälling med smör (eller om jag bara slipper vara kvinna under alla dessa tidsepoker de går igenom... herregud!).


I övrigt har jag någon slags stress i kroppen. Jag vet inte varför riktigt. Kanske för att jag är lite ensammare än vanligt. Det är inte så att jag inte trivs här. Det gör jag. Men jag är ju också van vid att bo nära mina vänner, jobba tillsammans med människor jag känner utan och innan, träffa familjen lite då och då osv... Nu är jag ju här med Rob och det är ju hur mysigt som helst, men underligt nog tror jag att jag att jag saknar lite fysisk kontakt och att babbla med folk. På mitt förra jobb och med vännerna hemma kunde jag kramas och gosa och hålla i folk mest hela tiden... och babbla så klart. Det kan jag ju inte göra med folk här (än). De skulle ju bli livrädda och känna sig trängda om jag började hålla i dem och kramas så mycket som jag brukar... Egentligen är det nog väldigt nyttigt att jag får vara utan det ett tag. Och babbla kan jag ju göra här istället.

Nu kom en snöboll på fönstret. Och en till. Rob har varit ute på nattpromenad och kom just tillbaka. Jag fick just en snöängel utanför fönstret. Världens finaste kille tror jag bestämt att jag hookat med. Tur för mig!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar