tisdag 23 oktober 2012

Dröm?

Igår var en sån märklig måndag. Nu såhär i efterhand känns det nästan som att jag drömde alltihop...

Först väntade det vackra liljor vid min dörr. Fan vad glad jag blev. Blommor är det bästa jag vet och i kombination med överraskning och måndag blev jag nästan helt överrumplad. De blev så fina i mitt kök. Rosa mot turkost :)

Sen blev det lite vanlig måndag med tvätt och tråkig middagsmat, men SEN! Sen väntade min käraste fina blomsterskickande karl på ett hotell i Frösundavik. Precis vid Hagaparken. Jag hann precis dit till det sista avsnittet av den fantastiska Torka aldrig tårar utan handskar som vi kollade på tillsammans med Roberts grymma motskådespelerska Maria. Sen fick vi äntligen pussas lite och hann sova med varandra (i en svit som var ungefär lika stor som min lägenhet) tills jag var tvungen att gå upp och äta hotellfrukost själv (jobbigt, jag vet ;) ). Rob och Maria sov så länge de kunde eftersom de skulle till Friends Arena för att repa inför invigningen på lördag och sen flög de direkt till Helsingfors för att spela föreställning. Själv åkte jag till jobbet som om det vore en helt vanlig dag. Och det är det ju...

Det sjuka är att nu känns det lite som att jag faktiskt har drömt alltihop. Vi fick 9,5 timmar ihop och det var så himla fint att sova nära, nära och känna värmen och skratta ihop och titta in i de finaste stora ögon som finns. Men hände det verkligen? Jo, det gjorde det nog... För liljorna är iaf kvar! Det är dessutom tvättberget av ren tvätt jag lämnade hemma igår... Bara att sätta igång och vika.

4 kommentarer:

  1. Lite känslig tror jag visst för nu blev jag lite rörd..! Fina ni.

    SvaraRadera
  2. Jag ÄLSKAR sånt där! Varenda minut ska tas hand om! Och nu ångrar jag ju att vi inte ska på invigningen. Det hade varit coolt att se din karl

    Å andra sidan skulle du ju visa oss Helsingfors ;0)

    SvaraRadera
  3. Så fint! På lördag ska jag få höra din karl sjunga, för jag ska visst på den där invigningen.. :)

    SvaraRadera
  4. Men åååh, vilken fantastisk överraskning! Och vilken fantastisk överraskning det var för mig att hitta din blogg igen! Jag har ju inte kollat in på så länge eftersom du inte skrivit, men vad jag har saknat den! Och så nu, bara av en händelse,kollade jag in och såg att det fanns några alldeles färska Josse-uppdateringar. Bästa fredagsmyset! Puss på dig min fina!

    SvaraRadera