tisdag 8 januari 2013

Nyår, självömkan och tips

Nytt år -nya tag. Dålig frekvens på bloggandet.. Har verkligen fastnat i instagramträsket.

Mitt nya år firades i Riga med Robert, Malin och slutligen även Sven. Det är ju några av mina favoritpersoner i världen så det var verkligen en fantastisk resa. Förutom det exceptionellt trevliga sällskapet imponerade Rigas restauranger stort. Mycket god och vällagad mat till superbra pris - me like!

Nästan alla bilder är från Riga. Två är från igår när det för första gången på vad som känns som evigheter blev lite soligt.

Jag trivs på många sätt bra här. Ibland blir jag så saknig efter mina vänner och familjemedlemmar att jag nästan mår fysiskt illa. Typ varannan dag. Men sen går det över och känns bra ett tag. Värst är ju att inte kunna träffa en enda person som bara är MIN kompis. Jag har ju Rob och Linda och några andra från teatern och det räcker långt. Det gör det. Men ibland blir det väldigt ensamt när de spelar. Bla bla bla... Det är inte synd om mig, jag vet. Störs själv av mitt martyrskap, så nu byter jag ämne.

Jag behöver tips på hur man får bukt med sömn och aptitproblem. Jag har alltid kunnat sova bra och sannerligen alltid haft aptit. När, hur och var som helst har jag kunnat både äta och sova. Nu är det dock helt stopp. Jag sover extremt lite om nätterna och har typ tappat aptiten. Det har varit så ganska länge nu med ett välkommet undantag i Riga då jag både åt och sov väl. Kan det vara mängden alkoholintag där som gynnade detta? Hmm... Skulle kanske behöva fler tips ändå... Anyone?





















3 kommentarer:

  1. För mig är motion medicinen. Aptit har jag dock alltid och sover gott gör jag iofs också..

    Men motionen och bra mat, då brukar kroppen må som bäst.

    Alkohol är ett fördärv på många sätt, men ack så gott =)

    Kanske du ska göra en hälsokoll, bara för att? Lite brist på järn eller nått?

    Ja du ser, jag är ju en jävla bra expert. Not.

    SvaraRadera
  2. Vad segt med den dysfunktionella mat- och sovklockan..! Jag kan också vara sådan i perioder och då beror det oftast på stress eller annan obalans. Tyvärr har jag inga bra tips, men det kan ju hjälpa lite bara att veta att det ordnar upp sig igen så småningom. Rätt vad det är så är både aptit och sömn tillbaka. Förhoppningsvis snart!
    Riga verkar fantastiskt, jag blir så sugen på att resa iväg..! God fortsättning söta, kram!

    SvaraRadera
  3. Lilla gumman - om du har svårt att somna kan du alltid ringa till mig och be mig berätta en film som jag har sett. Works every time!

    Puss! Cool Cat

    SvaraRadera