tisdag 18 december 2012

Helgen i Stockholm

I helgen åkte jag hem till Sthlm för en snabbvisit. Planet var typ tre timmar försenat. Men det gjorde inget eftersom:

Loreen hälsade mig välkommen hem.

Pappa bjöd på välkomstmiddag.

Och efterrätt från Italien.


Jag fick träffa min älskade Anna-Lill och kramas och prata om livet.

Och min älskade Isa. Vi kramades också och pratade om livet.

Även Jonia och Yai-Li hann jag träffa och dricka bubbel, äta popcorn och onaturligt god choklad från Robert E och även här hann vi prata om livet, kärleken, att resa, att vilja eller inte vilja ha barn, Jonias stundande besök i Helsingfors och mycket annat. Det fick jag tyvärr inga bilder på dock.

Egentligen skulle jag dessutom träffa två till av mina käraste vänner, men det fick vi skjuta på för just när vi skulle ses ville en annan person som de väntat på (i ca 9 månader) väldigt gärna träffa dem också. För första gången. Efter några timmar fick de också träffa den där väldigt speciella nya personen. Nu är de plötsligt tre. Helt otroligt!


En underbar dag hos min fina mamma. Vi åt (som vanligt) väldigt god mat och promenerade i ett vintrigt Vallentuna.

Med den här lilla korven som sällskap.
Sen var det dags för helgens egentliga syfte. Ricky Gervais på Globen med dessa fantastiskt snygga kärleksfåglar.


Ricky var min födelsedagspresent till min lillebror som råkar vara både snyggast, coolast, roligast och längst i världen.
Skönt nog gjorde han oss inte besvikna. Tvärtom. Sällan jag har skrattat högt så länge i sträck.

Nu är jag tillbaka i Finland och börjat sista repveckan innan jul. Skönt att hinna träffa flera av dem jag älskar och beundrar mest i hela världen på kort tid. Det var en välbehövlig dos just nu. Synd bara att jag inte kunde packa ner dem i resväskan och packa upp dem här nu när jag vill kramas och skratta igen.

4 kommentarer: