söndag 28 augusti 2011

Vardagslyx och tjat

Jag sitter på veoliatåget från Malmö till Stockholm. Tänk hur många gånger jag gjort det förr. Alla tårfyllda farväl från min älskade. Nu har jag iofs lämnat honom igen i Malmö, men redan imorgon ska vi ses igen för nu bor vi ju ihop. Lycka. Den här helgen har jag dels sett the Ark välsigna mig och alla andra på malmöfestivalen med sin underbara musik och fantastiska "hej då-konsert", jag har varit på en grym födelsedagsfest med människor jag tycker så mycket om OCH jag har hjälpt min kära Robert att flyttstäda sin 106 kvm stora lya som han inte själv bott i på ett och ett halvt år. Det där sista var intressant och trots att Robert drog det riktigt stora lasset kan jag säga att jag aldrig varit mer tacksam över mina egna ynka 40 kvm. Det kommer nog bli en barnlek i jämförelse när det nu blir dags...

På tåget är det överfullt och jag kör med min gamla klassiker lantchips, en liten flaska rött shiraz och sommar i P1 i lurarna. Många minnen dyker upp av att sitta här på tåget, nu har vi städat ur lägenheten där jag och rob blev ihop. Vad fort allt går! och imorgon ska vi spela 3 st föreställningar. De första efter sommaren. Jag längtar.

Just nu är jag lugn och glad, men det går lite upp och ner det där. Mitt jag är ännu inte helt stabilt. Äsch, det kanske det aldrig blir förresten. Jag vet inte om det är nåt att sträva efter egentligen. Men att känna sig lugn och glad för det mesta är ju iaf härligt och det jobbar jag ju som sagt på (bla bla bla, Gud vad jag tjatar om detta).

Herregud, det här med gott rödvin och lantchips är ju banne mig helt briljant! Rutinerad som jag är köpte jag min flaska redan i lördags. Det får bli mitt tips för dagen! Lite vardagslyx liksom (jomen, söndagkvällar är väl ändå nästan vardag iaf?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar