söndag 6 april 2014

Slött inlägg från Helsingfors

Yo.

Det var ju fett längesen jag skrev något här, men plötsligt föll andan på. Jag är fortfarande i Finland och jobbar på Svenska Teatern. Robert åkte ju hem till Sverige för ett år sedan men jag har varit här sedan dess. Sedan januari spelar vi dock så lite att jag är mest hemma i Sverige. Nu spelar jag inte längre i Chaplin utan i familjemusikalen Djungelboken. Det är roligt men slitigt att åka fram och tillbaka så mycket.

Djungelboken har fört med sig massor av fina och bra saker. Jag har fått jobba med suveräna kollegor och kommit över koreografiskräcken som utvecklats under några år och fått sjunga och dansa mycket på scen igen. Det är riktigt roligt.

Om några veckor är det sista föreställningen och dags för mig att lämna Helsingfors, antagligen för gott. Här har jag bott sedan 2012 och det känns ledsamt, konstigt och lite skönt att lämna stan. Kommer sakna mycket här men nu väntar nåt annat.









Här är lite random bilder från Svenskis. Både från Djungeln och Chaplin. Och lite häng med mina goa kollegor. Har fått en jävligt go superkompis här i och med Djungelboken och det är så fint. Och finare är att hon bor i Stockholm också så vi kan fortsätta ses hemma när Finland-kapitlet tar slut. Hon heter Sara Sellberg och är typ världens bästa dansare och koreografiassistent.

Nu ligger vi i vår sunkiga men mysiga lägenhet på Runebergsgatan i Helsingfors och söndagsslöar. Imorgon är det dags att jobba i Djungeln igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar