onsdag 1 april 2009

Lurendrejeri

Idag är det första april och man får luras.
Jag älskar att luras.
När man får alltså...

När jag gick i lågstadiet lurades jag konstant. Så mycket att jag trodde på det själv.
T.ex hittade jag på en gång att min mamma hade vunnit 3 miljoner på Bingolotto. Det var en bra lögn för jag kunde skryta för killarna om alla prylar i leksakstidningen jag skulle få. Tyvärr spreds nyheten tillslut till de andra föräldrarna på fritids. Det var mina föräldrars polare och mamma och pappa blev arga på mig. Kanske både för att jag hittat på det där med vinsten men kanske också för att det skulle innebära att de faktiskt tittade på Bingolotto!

En gång lurade jag också mina föräldrar att prins Charles hade blivit skjuten. Jag kommer ihåg att jag blev fett besviken på deras uteblivna reaktion. Jag har för mig att mamma muttrade lite att; "det var väl på tiden" (Obs! Min mamma är inte för att skjuta någon, detta är humorn jag är uppvuxen med). Däremot blev det jättesvårt att övertyga dem om att Lady Di faktiskt hade dött i en bilkrasch några månader senare, för det var jag som såg den nyheten först på text-tv. De vägrade tro mig! Sen blev de ganska chockade när de tillslut såg att det var sant.

Idag ska jag försöka luras också. Ett lagom lurigt lur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar